måndag 24 november 2008

Delicious

http://delicious.com/chakr
Vi har svårt att komma överens D o jag. Text kommer...
Nej, det blir inte bättre.
Om själva installationen av knappen: hemma gick det alltför bra, nu vill jag inte ha den, och det går att ta bort den, men inte utrymmet den tar, säger hushållets alla datanördar...På jobbet hann jag göra ett konto, innan det blev allmänt känt att det inte gick, nu lyckas det inte att få datorn att förstå att den inte bara ska tillhandahålla D, den ska visa knappen också. Så nu ligger D bland mina bokmärken.
Om D: kan kanske användas i jobbet som så mycket annat, jag är glad att jag känner till det, för jag har sett att det finns hos mångas sidor som jag tittar på ibland, t.ex. DN:s Fredrik Strage, som gjort en 100-lista till vid:s i Yt, som man kan få i D.
Men privat vill jag absolut inte ha det. Vilken blandning det skulle bli! Eller ska jag ha flera? Vad jag behöver just nu är en superhemlig lista för alla inlogg till alla konton!

4 kommentarer:

kraka sa...

Du blir vän med Delicious om du vill. Ungefär så.
Säg till så hjälper jag dig med knapparna - om jag kan. Men jag skulle inte lita på datanördar i min närhet... eller vems närhet?

Charlie sa...

Du behöver inte ha olika konton, det är där som taggarna kommer in! Genom att tagga bra och utförligt spelar det ingen roll att det man har är av en högst blandad karaktär.

Taggarna är som facetter och på det viset överlägsna gamla goda sätt att organisera som att lägga i mappar och skapa listor.

Att följa någon annans delicious är den sociala dimensionen av det hela. En finfin grej:

Själv gillar jag denna herres delicious:

http://delicious.com/cshirky

amerikansk forskare som är lite i ropet just nu...(har dock inte kollat igenom alla 2300 länkarna än...)

Charlotte sa...

Jo, Charlie, jag förstår, men jag vill inte vara SÅ genomskinlig!

Charlie sa...

Hahaha