söndag 15 februari 2009

WAY AHEAD Maria Friberg

På Östergötlands Länsmuseum visas just nu Way Ahead, fotoutställning av Maria Friberg, 8 februari-10 maj 2009.

Museet bygger om, och bjuder på gratis inträde.

Just denna dag visade sig också vara Krouthén-dag på museet, med guidad visning av verk som dolts i museets magasin i 35 år. Visningen stannade jag inte på, det såg ut att bli trångt ändå, men jag hade nog sänkt medianåldern...

Om inte Men in trees redan vore en upptagen titel (TV-serie), så skulle den varit lika passande! Fast det är också män i dimma, och stenar utför trappa (DVD). Maria Friberg använder gärna män som objekt i sina bilder.
http://www.mariafriberg.com/
Första bilden i utställningen, med två män i ett träd, som loja koalor, är den bästa, skulle gärna ha den projicerad på väggen hemma, för det lugn den skänker.
I utställningsbladet står det att fotografierna är gjorda i c-print. Vad är det? Se nedan:

2 kommentarer:

kraka sa...

Jag hoppas att du fortsätter att skriva om konstutställningar. Tack vare din blogg har jag varit och tittat på oljeplasket ... och jag ska gå och se Maria Fribergs foton också. Män som objekt låter ... hmm ... trevligt!

Charlie sa...

Har du vägarna förbi Malmö innan den 29:e mars bör du kolla in fotobiennalen där:

http://www.fotografi-i-fokus.com/