söndag 12 juli 2009

INTRYCK • UTTRYCK • AVTRYCK eller skalbaggarnas hemliga liv

INTRYCK • UTTRYCK • AVTRYCK
17.5 - 13.9 2009
Examensutställning av avgångsklassen vid kandidatprogrammet Slöjd, hantverk och formgivning, Linköpings universitet. Elva studenter ställer ut arbeten i materialen keramik, textil, trä och metall.
Samtidigt med "Det blå" på Östergötlands Länsmuseum.
Och den svartblå långa ryaväven kan vara en övergång från den ena utställningen till den andra. Mycket spännande textil! Bubbligt genomskinligt, lin, ull och syntet.
Daniel Henningssons skalbaggar glömmer du inte när du väl sett dem! Inte visste jag att de cyklade, men jag förstår att deras kroppshydda gör att det lätt går överstyr. Och att de blir törstiga. Men att dricka så mycket så att de behöver en bräcklig lyktstolpe som stöd?

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag som knappt såg skalbaggarna för alla flodhästar! Vad jag såg på min semester med övernattning på Tolvsbo värdshus hotell, Söderbärke, södra Dalarna var konst av Maria Ginzburg http://www.ginzburg.se/. Jag som tycker akvarell är lite blekt och trist men inte dessa tavlor. Hon hade haft kurs i Tolvsbo nyligen. /Ann-Marie